tisdag 14 december 2010

1-0

I morse var det dags att bege sig till Lund igen för möte. Var sugen på att testa att ta Citytunneln dit, men efter att ha läst alla skriverier i tidningarna om förseningar så vågade jag inte det, idag var ju Divisionschefen som stod för inbjudan, bäst att komma i tid. Så jag tog den gamla trogna 170:an hemifrån. Den skulle komma 07.27 men kom 07.37!! Alltså 10 minuter försenad. Massor med folk på som är superirriterade och alla skall klaga till chauffören hur dåligt de e, vilket gör att det tar ännu längre tid för folk att komma på innan bussen kan köra!

När mötet var slut så skulle jag och en kollega testa och gå till stationen i Lund och ta tåget via Citytunneln till Triangeln. Vi visste inte riktigt hur vi skulle gå, så det tog kanske tre minuter längre än om vi vetat vägen. Sen skötte vi själv biljettbetalningen och väntade på tåget som skulle komma 12.41, men där stod direkt att det var försenat, det kom 12.44!! Det är ju ingenting jämfört med bussen!! Och på stationerna får man ju information hela tiden när tåget beräknas komma. Vid busshållplatserna finns ingen info alls!
Sen var det den lilla promenaden över gatan så var vi på sjukhuset, och jag steg in på mitt kontor 13.08!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar