fredag 16 november 2012

Vad var det jag sa?!

Jag måste ju så klart nämna detta med SD som uppdagats de senaste dagarna, filmen där vi ser våra idag folkvalda politiker beväpna sig med järnrör, kalla människor för kränkande saker och hota både män och kvinnor. Jag vill direkt slänga ur mig en klyscha "som man bäddar får man ligga"! Det är detta vi får när vi väljer in missnöjesmänniskor i regeringen. Bittra människor som ger sig på andra och som dessutom filmar det. Ska vi höja ribban så pass nu så detta är ok? Finns det saker de kan säga som ursäktar detta? Vi har fått politiker att avgå för obetalda TV-licenser, Tobleroneinköp på regeringens kort och kärleksaffär mellan en politiker och journalist. I detta kan nog de flesta av oss känna igen oss, det kunde varit (har varit) jag som inte betalt TV licens på 10 år. Det kunde varit din granne med och du hade inte varit rädd för den människan för det.. Men att hota, sparka, kränka andra människor kan inte jag känna igen mig i! En sådan människa vill jag inte ha nära mig och en sådan människa vill jag inte ska ha makt som politiker!

Nu är det dags för våra andra politiker att visa var skåpet ska stå! Våga ta i den känsliga frågan som SD tog och gjorde så att de blev invalda i regeringen. Våga ta ställning, utan att göra avkall på vår medmänsklighet och visa att vi tänker på människor, oavsett bakgrund och nationallitet. Vi vill nog alla omges av människor med bra värderingar, respekt mot andra och hjälpa så många vi bara kan. Men att vi tror att vi är mer än någon annan för att vi är Svenska är skrattretande.

3 kommentarer:

  1. Bra sagt jag hade inte kunnat formulera mig bättre. Ann-Louis

    SvaraRadera
  2. Bra och klokt inlägg! Kanske jag ska börja med lite klokheter på min blogg igen.........fast ibland blir jag så dyster så det är lite svårt!
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. Medhåll! Jag kunde inte hålla käft jag heller på min blogg...

    SvaraRadera