måndag 4 februari 2013

Mello

Tänkte dela med mig av  mina åsikter om lördagens Melodifestival, men det känns som det är passerat för länge sen, som tur är! Jag kan idag, 2 dagar efter, inte komma ihåg en enda melodisnutt på någon av de åtta bidragen (!!!); men jag är inte alls ledsen över det! Tvärtom! David Lindgrens bidrag borde jag kommit ihåg för det har man ju hört flera gånger tidigare genom åren...eller?
Den lilla japanpojken var ju sockersöt i sitt nummer från 1984, men låten!! Hur gick den?? Jag kommer bara ihåg hur högerarmen slängdes upp och fram och upp och fram och upp och fram,  hela låten igenom. Synd inte finalen går i Japan för då hade vi vunnit.
Oxå den där Gosa gosa gosa gosa....kände mer för att dö dö dö dö DÖ!!!
Anna sjöng som en kråka, synd för melodin var faktiskt lite vacker.
Kakorna och bönerna gav allt, de stampade och tog i så nästan den lilla scenen i Karlskrona gick sönder.
Och Caisa och Michael Feiners låt heter "We´re still kids".......de är lika gamla som mig!!Hallååå!!! Funkar liksom inte, även om hon rörde sig lika taktlös som en femåring på sin första danslektion.
De andra som var med har jag inget minne alls av, blev inte ens upprörd över dom så därför kan jag inte skriva nått elakt om dom.

 Och jag hoppas att SVT sparat på krutet medvetet.....och vi får se en fantastisk final i Maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar