tisdag 14 december 2010

Lusse looooosar

Som tradition har jag i alla år sedan barnen var små gjort varm choklad med vispgrädde och polkagriskäpp, och lussebullar till dom på Luciamorgonen. Väckt dom försiktigt och tänt ljus och gran. Sen har vi sett Luciafirandet på TV och myst innan dagen började.
Men detta året är det slut med sånt!! Jag hade helt missat köpa polkagriskäpparna, och detta är första året som vi inte har fått upp granen innan Lucia. Och så trött som jag var på morgonen så skall alla vara glada att jag ens hade kläder på mig när jag kom till jobb.
Men på kvällen skulle jag ta igen lite av min förlorade mysmammastatus, så jag gav (de barnen som var hemma) sin choklad och bulle, tände ljus i vardagsrummet och tänkte på hur fin granen brukar vara när den väl är på plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar