söndag 13 februari 2011

Melodi(?)festival(?)

Gjorde en gammal klassiker igår till middag: lax, potatis och hollandaissås. Men piffade till den lite med "pillade" räkor i såsen och en röra med gräslöksost,creme fraich, rivet citronskal och kryddor som jag bredde på fisken....mums vad gott det blev!!

Sen lagom till Melodifestivalen så kom Malin, Bodil och Janni över. Vi drack schlagerdrink, med schlageris och Janni fick schlagercitron i sin cola.
Men det där med årets Melodifestival börjar bli en sorglig historia...dock får jag säga att jag tyckte programledarna hade gjort en klar uppryckning från förra veckan. Men bidragen!!! Vad är detta?? Så tråkiga framföranden!!! Visst var Sannas låt bra men varför stod hon i en snurrande fruktskål mer än halva låten?? Och Brolles låt var väl oxå ok (det kändes dock som jag hade hört den innan?!) MEN hans "stagemoves" bestod av att gunga som en nervös brottsling från sida till sida.
Danny är fortfarande bäst hittills!! Men jag ger inte upp detta än iallafall!!
Senare kom även stödbarnet på besök till oss, och precis då så gick min och Jannis plan i lås!! Nu har Madda utökat sin "vännerlista" på fejjan ;)) och vi ser med spänning fram emot vad som händer nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar