fredag 25 maj 2012

Att lära sig nya saker

Igår ville min nya polare på gymmet (en 75 årig man som pratar så trevligt om 60-talet) visa mig tekniken man skall ha i bänkpress. Och jag hade inte mage att tacka nej, speciellt inte när det är min man som uppmanar honom att visa mig. SÅ jag hamnar där på bänken/britsen och blir visad hur böjda mina handleder skall vara, hur mina ben skall dras bakåt och att jag skall andas in när jag sen lyfter upp stången. Och det gör jag.....men sen skall stångjäveln ner till bröstet, och ja det kunde väl vara ok, tills gubben (ja nu var han inte min polare längre) säger att jag skall lyfta upp den igen!! Dessutom skulle den fortsatt vara i horisontellt läge, jag fick liksom inte först lyfta upp höger och sen vänster, vilket jag tyckte skulle vara mycket bättre (lättare). Och sen skulle denna rörelse upprepas typ 8 gånger tyckte han. Och när jag väl lyckats med det och kommit upp på benen igen så tycker den lilla ettrige f.n att jag skulle prova en gång till!! Skall tilläggas att gubben är stendöv så han skriker över hela gymmet typ. Tillsist tackar jag för visat intresse och looovar att lägga till denna övning i mitt program. Men jag höll mina fingrar i kors när jag sa det, så då gälls det inte, eller hur?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar