fredag 31 maj 2013

Uppdatering av Mål 2013

Okej....som jag nämnt tidigare så satte jag upp ett mål, 156 träningspass på 365 dagar, dvs 3 pass/vecka i snitt. Och man kan väl säga att det ser lugnt ut, även om det finns tillfällen då jag inte tränat på 10 dagar (pga sjukdom då) i sträck, så ligger målet inom räckhåll. Det behöver nödvändigtsvis inte vara på gymmet, utan en powerwalk räknas så klart också. Och nu är det ju äntligen varmare tider, och årets första runda togs igår. Tycker detta målet är ett bra sätt, för det är under lång tid och man kan styra själv, att känna att man kan påverka är bra. Många sätter ju upp mål där vikten eller omfånget är det viktigaste, men jag tycker fler ska känna att bara man gör någonting så är det bra!!! Allt räknas!! Och kan jag.....så kan banne mig alla!! Jag är inte hystersik med min träning, jag har kommit dit hän där jag mår bättre, sover bättre, äter bättre och är gladare när jag får träna. Men det tar tid att nå dit....alla som säger annat ljuger! Det tog minst 6 månader för mig att få den känslan. Men när man väl fått den så vill man ju inte vara utan den :) Men som sagt, alla får göra som dom vill, och jag tror att de som "predikar" om träning och hur viktigt det är att röra på sig gör det för att de vill att alla ska få må bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar