söndag 16 maj 2010

de senaste dagarna




Dagarna har rullat på den sista veckan, men ändå känts evigt långa! Ibland vill man bara att allting ska gå fort, ta slut. Men det kanske inte är det bästa....kanske skall man inte bara gå och vänta på att saker skall lösa sig. Men just nu är jag ganska orkeslös, trött. En dag i taget...

Igår var jag och Julia och letade stan runt efter en balklänning till henne. Efter en del provande och "dragkedjangicksöndersåjuliasattfast" incidenter så kom vi hem med en mycket söt och fin klänning. Men senare kom hon på att hon nog vill ha en annan färg. Det är inte lätt att vara tonåring, man vill ha något som ingen annan har men man vill ändå inte se annorlunda ut. Men sånt är viktigt! Man skall absolut lyssna på dom! Så vi får lösa det. Ska även i veckan boka frissan till dom och leta upp ett bra ställe där de kan "spraya" sig. Har lovat dom i ett år typ att göra det, så nu får det bli av.

Emma har dressyrtävling idag med en privathäst som hon brukar sköta och rida. Hon har tränat på banan som en gnu, så jag hoppas att den sitter som en smäck! Jag kan inte förstå hur hon kan komma ihåg alla varv och moment som skall göras!? Helt galet! Hon tycker inte om publik så vi är inte där och tittar. Sist vi inte satt i publiken så vann hon, så jag håller alla tummar jag har (2 eller)!!

Philip har jag knappt sett på hela helgen. Han vaknar vid 4, äter och duschar och sen ut med kompisar. Inatt förökte jag hålla mig vaken tills han kom hem men misslyckades. Vid halv 3 på natten virrar jag upp och tittar i hallen så hans skor står där, och det gjorde dom.

Idag blir det ryggläge framför TV:n, hockey för hela slanten!! Så jag får hålla mina tummar för Sverige och Danmark oxå (3 eller 4??).

2 kommentarer:

  1. amen söt bild !! :|

    SvaraRadera
  2. Kan du inte lägga in bilder på deras klänningar?
    Håller tummarna för Emma! En massa tummar ska hållas idag :)

    SvaraRadera