fredag 5 augusti 2011

Sommar, semester och lata dagar

Semestern fortsätter och vädret har känts som sommar ett par dagar, då passar utomhusaktiviteter bra. Var på St.Gertrud i onsdags och såg Pedalens Pågar med Bodil. Alltid lyckat! Finns dock inga foton, hhmm, det glömdes liksom bort.

Igår var det date med Ann-Louis som stod på schemat. Vi tog först en öl på Möllan sen gick vi till ett "nytt" ställe (öppet sen december) på Friisgatan, som heter Rebell. Det var ett kanon trevligt ställe, med mysig personal och miljö. Men inte minst deras mat som var toppen!! Lite annorlunda men enkelt. De ändrar meny efter säsong, men ett par av deras rätter kommer de alltid att köra.

Vi började med fransk cider...





som passade utmärkt till mina rökta räkor med aioli


"Maccheese" på deras vis

och till dessert tog jag en "Sommardessert" som var vispad äggvita, citronsorbet och hallonmarchmallow!


Måste bara rekommendera detta stället!! Och räkna med att jag skall dit igen ;) Tack för en trevlig kväll, vännen!!

Idag blev det frukost på sängen av min käre Peter. Vet dock inte om han gör det för min skull eller för sin egen, då han sa "ta foto och lägg ut det på bloggen så kan alla se" ;) hahaha Men jag uppskattade det lika mycket ändå i vilket fall som :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar