söndag 7 augusti 2011

Takida, Europe, Tältfest, ösregn och goda vänner

Får börja detta inlägg med denna bild, för jag får inte de att hamna i rätt ordning ;) men det gör kanske inte så mycket :)





Igår var Takida och Europe i stan för sin sista spelning på deras Tältfest. Jennie och Thomas hade redan bestämt sig för att gå och jag hängde med. Ärligt talat så var mina förväntningar inte särskilt höga, eftersom jag tycker om lite tyngre musik, men oj vad förvånad jag blev!! Ja Europe gjorde ett stort misstag, och det var att köra varannan ny låt och varannan gammal, big misstake!! Publiken skrålade med på deras gamla godingar, och sen stod de helt tysta när de körde sina nya låtar. De spelade till och med en ny låt som aldrig spelats tidigare....why?? Jaja men det var kul ändå!


Nu fick jag inte ett enda foto på Europe, men jag försökte kanske inte helt i heller, inställningarna på kameran gjorde inte Joeys frisyr (?) rättvisa ;)


Men dessa snyggingar fick jag med på foto




Jennie körde en vit helg....gick sådär bra med det! ;) Ps ser ni till höger om Jennie så står två (B)-kändisar och hånglar ;)



Takida signerade skivor, tur att detta inte skedde på en bajamaja :)







Sen kom de upp på scenen och deras låtar gjorde sig verkligen för livespelning! Regnet bara fullständigt öste ner utanför tältet, men där inne var det varmt.







Efter spelningen så hade vi lite efterfest i bilen på Coops parkering, sen ringde vi taxi och åkte in till Fagans. Där väntade Peter på oss. Han och Thomas var väldigt glada över att ses.







Rooooonie dök oxå upp, och sen åkte vi alla hem till oss. Där blev det efterfest (igen). Natten blev lång och så himla trevlig!! NU är dock partyturnén över!!

2 kommentarer:

  1. Nämen titta! Mitt frikort :-) Men eftersom det nu inte utnyttjades så låtsas jag som ingenting och överlåter frikortet på nån annan. Kanske nån i D b A?

    Blev dina filmer bra förresten?

    SvaraRadera
  2. Europe spelade på jamborren, även timbuktu och hoffmeistro!

    SvaraRadera