fredag 16 april 2010

Respons

Tack för all respons jag har fått ang mitt förra inlägg kring skolan. Det känns bra. Just nu går vi bara och väntar, de har lovat oss ett möte nästa vecka men än har de inte meddelat dag eller tid. Det känns så drygt tycker jag, att bara gå och vänta. Det visar lite på att de nonchalerar våra bekymmer, men det stärker mig i min uppfattning att vi måste anmäla denna incident till skolinspektionen. Så det får vi väl ta tag i nästa vecka, och det är en jobbig process. Man läser i tidningar att elever varit utsatta av lärare, tex en som blev inlåst i ett skåp när han var olydig, eller som har blivit verbalt kränkta. Det är hemskt att det händer så ofta men att det sällan anmäls. Vilken chans har en elev mot en vuxen? Men ivårt fall så har läraren erkänt så då borde det vara självklart, men det vet man aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar