måndag 21 juni 2010

ingen kan vara nere med en ballong



Söndagen innebar att jag skulle städa, handla och baka inför Peters födelsedag på måndagen (idag). Jag fick gjort en del, men kände mig oerhört lat eller kanske mer avslappnad än vad min ambition sa till mig att vara. Jo jag bakade 3 tårtbottnar, och Peters presenter är fixade, men sen blev det inte mycket mer. Den där städningen inför kalas är såå tråkig. Peter kom hem från stugan, så vi hyrde de obligatoriska 3 filmerna så man har lite att variera fotbollen med i veckan. Som fotbolls VM har varit hitills så är jag besviken. Inga storfavoriter kan leva upp till våra förväntningarna eller sina löner. Visst vann Brasilien igår men det var knappt någon kul fotboll. Men nu sållas det bland lagen och snart så skall ju bara de bästa vara kvar och då ser jag framemot att få se lite bra VM fotboll. Igår när Peter och jag satt i soffan och såg "Äntligen midsommar" så hörde vi ett konstigt ljud utanför balkongen, det lät som något som skrapades eller fräste. När vi väl orkade resa oss och titta ut så hade luftballongen nästan passerat förbi vår balkong helt. Vilken fin kväll att åka/flyga luftballong! Även om jag aldrig skulle vilja göra det. Får ju "fallkänsla" bara jag går över en bro ;))

1 kommentar:

  1. Hahaha ..... jag får och har samma känsla som dg ang ballonger och broar :)

    SvaraRadera