tisdag 22 juni 2010

Kalas






Peter fyllde år igår. Han åkte till Danmark efter jobb för att införskaffa lite flytande njutbart till sommaren ;) När jag slutade vid 16.30 så hade jag och barnen tänkt att vi skulle ta hem kinamat, för att slippa stressa med middag innan kalasgästerna skulle komma och dricka kaffe och äta tårta. Så Peter hämtade mig och sen bar det iväg till vårt "favvo" kinaställe; semesterstängt! Provade alternativ 2; helt stängt! Ringde Philip som tipsade om ett annat; stängt måndagar! Tillbaka till mölla och Krua Thai (även om det inte är kina mat); måndagar öppet 11-15! Peter kommer på ett ställe på Amiralsgatan; stängt måndagar! 7 ställen var vi på och lyckades inte få tag i någon mat! Tillsist provar vi ett ställe vid Lönngatan, och det hade öppet! YES! Så klockan 17.55 kommer vi hem och sätter oss och äter. Sen hade vi mindre än en timme på oss att: städa gästtoaletten, tömma och plocka ner i diskmaskinen, dammsuga, göra tårta, baka en kaka, duka, bädda, lasta in danmarksinköpen, och vattna blommor! Och vi lyckades, vi var klara när första gästerna ringde på dörren klockan 18.50! Jisses vilken stress!! Min slutsats: Förbered så mycket du bara kan, man vet aldrig vad som händer! Peter var jättenöjd med sin dag iallafall, han fick sin "sommartårta", och vi hade en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Jag hade gett upp efter ställe 2 .... då hade det blivit BK.... aldrig stängt! Tårtan ser jättegod ut!

    SvaraRadera