torsdag 15 december 2011

Att man aldrig lär sig

Jag har sedan barnen varit små kommit in till dom med hembakade lussekatter, varm oboy med polkakäpp och vispgrädde i, på Luciamorgonen. Detta året så missade jag detta moment, fick liksom brått till jobb på morgonen eftersom jag hade sovit liiite förlänge. Tänkte kanske att nu är flickorna ändå 17 år liksom, hur mycket uppskattar dom att jag kommer in till dom klockan 6 på morgonen?? Och om jag minns rätt från ifjol så varken åt de eller drack nått av det som jag kom in med. Men så fel jag hade!! Enligt Emma är detta det väärsta jag har utsatt henne för i heeela sitt liv! Hon ba "jaja du har gjort det i 17 år men nu...?" Så fort hon ser mig så säger hon "lussekatt & Oboy"....och tittar med sina ledsna ögon på mig. Så i julklapp tror jag hon önskar sig en ny mamma.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar