fredag 23 december 2011

Lyckat!

Julkänslan vill ju inte riktigt infinna sig hos mig detta året, men igår skulle jag göra ett tapert försök. Fick den fina leveransen av årets pepparkakshus (som i år är en julgran) och tänkte "yes nu ska vi fram med lite tomtar". Men jag börjar med att sätta upp våra 4 julkort först tänkte jag, även om vi inte själv skickar julkort så uppskattar vi verkligen de vi får av andra. Så fram med snöre och nålar för att hänga upp dessa. Har en hylla i köket som är homestylad med lite fina kokböcker, ljus, fina flaskor och vinglas...allstå perfekt ställe att hänga upp korten på. MEN jag bara nuddar en bok med fingert och ALLA böcker faller som dominobrickor mot mina vinglas...och resten kan ni ju själv föreställa er...glasskärvor i HELA köket! Det tog mig en timme (!) att städa bort allt, jag hittade tillochmed glas i fönsterkarmen och på köksstolar!! Sen tänkte jag sätta lite färg i håret, och när det är gjort och den där mjuka goa inpackningen sitter i håret så tänkte jag att jag lägger mig i ett varmt bad, vilket inte händer så ofta. Så i med badvatten och precis när jag stänger av vattnet så ropar sonen "när e du klar??". Så var det med det, spola ut vattnet och skölja av inpackningen snabbt och ut. Det är ju tyvärr inte slut här....som pricken över i:et så fick jag migrän! Lovely!!

3 kommentarer:

  1. Här finns faktiskt ovanligt mycket julkänsla, det räcker till dig också om du vill komma och ta del av den!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja så kan det toka till sig ibland, man biter ihop och tar hand om röran. Ha en underbar jul till er alla Puss och kram, Ann-Louis.

    SvaraRadera