måndag 12 juli 2010

dessa står mig närmare än någon annan....just nu



Jo så här ser dom ut, de som jag just nu inte skulle klara mig utan. Snart har vi köpt så många fläktar så vi hade nästan haft råd till en portabel AC-anläggning istället. Men med fläktarna så kan man känna sig lite som Carola i "fångad av en stormvind" när man sitter riktigt nära, och det är ju ganska kul.
Första semesterdagen började med sovmorgon till 10. Sen åkte vi ut på fläktjakt med svärmor, och jag kan säga att det var inte lätt att hitta en golvfläkt. Efter 4 affärer med tomma fläkthyllor så såg vi att folk kom ut från Coop med fläktar och nöjda miner, så vi sprang (jo det är sant!) in och fick tag på en vi med.
Lunch intogs på IKEA. Räknade ut att om man äter deras frukost för en tia, sen köttbullstallriken på lunchen för 16 riksdaler, och sen på kvällen så tar man en korv och en dricka för 10 spänn. Då kommer man undan med 46 kronor för en hel dags mat, det är inte illa.
Lite senare på kvällen så handlade vi lite matvaror, då var det inget folk ute alls, perfekt.
Det sägs att åskan skall komma igen, så det ser jag framemot, då kanske man kan försöka ta lite fräcka foton. På tal om tekniska saker så köpte jag en ny mobil igår, så alla vänner och bekanta som inte får svar på sms eller samtal, ha tålamod!! För just nu kan jag facebooka på den, vara ute på nätet, läsa och skriva mail, men INTE smsa eller ringa eller svara när det ringer.....men det var ju en mobil jag köpte så det måste ju gå. Skall försöka igen imorgon.

1 kommentar: