måndag 5 juli 2010

en föraning av semester

Hela helgen har kännts som en förnimmelse över hur det är att vara ledig. Eftersom jag var ledig på fredagen oxå så hannt man ju med hur mycket som helst, nöje, umgänge, lite nytta och avkoppling. På lördagen hämtade vi mamma och Lennart och styrde mot stugan. Löste melodikrysset i bilen och jag kunde faktiskt bidra med lite, så mamma tycker att jag har åldern inne för att börja lyssna på det varje lördag, men vi får se. Tog en runda i stugan på ägorna ;) och Lennart fick ett hum om vad som behövs göras, inte så lite..men man måsta ju börja någonstans och det skall Peter och han göra redan nästa helg. Sen körde vi till Kivik och tog en lite smakbit, synd (eller kanske tur) att vi inte hade kylväska med för nu blev inköpen väldigt små. Sen åkte vi och tittade i lite andra affärer, innan vi stannade till vid Kiviks musteri. Sen var vi ganska hungriga så vi åkte tillbaka till Brösarp och åt äggakaka på Gästis, som de har fått pris för. Den var ju liten och nätt (NOT). Efter det bar det hem till Malmö. Jag fick en halvtimme på gården i solen sen åkte vi till Christian & Jennie i Bara. De bjöd på Jennies fantastiskt goda hamburgare med tillbehör. Vi spelade kubb, som inte är mitt favorit spel, så jag kastar alltid pinnen först, gärna så fort som möjligt för att bli av med den. Killarna vann (med FUSK), men vem bryr sig? På söndagen så började jag dagen i solen på gården men kände mig rastlös, så trots den tropiska värmen som drabbat oss så gick jag upp och städade. Kändes rätt skönt då hemmet inte varit prio 1 på ett par veckor. Gjorde Philips favvomat (kokt kött och hemmagjord potatismos) som han dock inte åt förrän på natten när han kom hem. På kvällen körde Peter och jag ut en runda, det var mycket folk ute överallt, härligt! Handlade godis i stans bästa godisaffär och sen hyrde vi filmer. När vi kom hem så slappade vi en stund på balkongen, jag med vin och Peter med kaffe. Sen blev det soffan och film. Alltså en föraning av semester har denna helgen varit, och jag äääälskar det!



Peter undrar om det är här vi är i en vecka när vi säger vi åker till NY.
Vackert i Västra hamnen


Titt ut


Turning Torso



Skulle fika hos Zlatan men han hade nog missat att vi skulle komma...



Stor godisaffär


Glad blir man när man plockar godis


Svarta faran


Vattnar dom häcken, eller?


Annette håller hårt i glaset



Karate Kid grillar med Sandras assistans


Detta bjöd Christian & Jennie på, MUMS!


Intog en lätt lunch på Brösarps Gästis (hm)


Köpt svalkande dricka på Kiviks Musteri


Liten förrätt intas i Kivik


Gratis plastbestick ;)




1 kommentar:

  1. Att jag håller hårt i glaset beror endast på att det är storm i Bara :)..... håller med dig om känslan av "föraning av semester", den är skön!

    SvaraRadera