fredag 14 januari 2011

Date med Syster

Igår morse försov jag och Peter oss lite....vaknade 07.09 och fick en flygande start på dagen...Peter började halv åtta och jag var bara tvungen att åka med honom då mitt busskort och alla husets kontanter var lämnade till ungdommarna. Tvättade av mig, på med kläder, lite smink i huvudet, ett glas mjölk för att svälja ner medicinen och så klart fick jag springa ner i tvättstugan då vi hade tvätt där över natten och Peters ryggskott gör att han rör sig lika snabbt och smidigt som en sköldpadda ( en ny "sköldis" kanske??). Efter dessa övningar så körde vi och jag stämplade in 07.35!! Bra va??
Efter jobb så skulle jag och Annette fika, vilket blev en middag med öl på Ölcafeét, passar oss mycket bättre ;) Sen gick vi och hälsade på Sandra på hennes jobb så då fick vi vår fika. Vi fick även tillfälle att prata lite finska, vilket både jag och Annette hade nästan glömt att vi båda faktiskt behärskar. Så nu får man lägga till det i sin CV.
Sen ringde Philip och hade önskemål om vilken middag jag skulle inhandla: Nötfärs som ser ut som bitar, ungefär som Älgkebaben på Malmö Festivalen, Rhode Island dressing, pitabröd och sallad....så jag fick in på Hemköp och jag tror jag lyckades hitta vad han önskade.

1 kommentar: