måndag 4 april 2011

Gröna fingar

Igår var Peter och köpte lite lökar. Han brukar göra fina planteringar varje år vid denna tiden, och nedan ser ni hans alster. Tror det kommer att gå i gult när det blommar. Och så här långt har mina Tagetes kommit! Men inget av det andra jag planterade samtidigt har kommit upp, gröna fingar kan man inte anklaga mig för att ha.
Jo oxå har jag namnsdag idag! Och jag tycker faktiskt att man skall fira sin namnsdag mycket mer än vad man brukar. Varför inte en extra semesterdag så man kan gå på spa och dricka skumpa? Äta lunch på Hilton och kvällen tillbringas i Köpenhamn...så skall en namnsdag firas!

2 kommentarer:

  1. Ha den äran på namnsdagen! Och jag håller med dig, en ledig dag med betalning är väl det minsta man kan begära. Likadant på sin födelsedag, bröllopsdag, partners och barns födelsedagar, konsert-dagar, hela sommaren, fredagar, måndagar och löneutbetalningsdagar...

    SvaraRadera