fredag 22 april 2011

Tack för solen!

Solen är framme och värmer helt underbart. Jag kan njuta av den på balkongen på förmiddagen och på eftermiddagen blir det en stund på gårdens gräsmatta med andra grannar. Det är härligt när folk börjar vakna till liv efter en lååång vinter. Mina planteringsprojekt går så där...dessa har långt om länge tittat upp, vad det nu är för sort....för det har jag redan glömt! Inte lätt att hålla reda på alla 3 (!) sorter som jag planterade för nån vecka sedan.

Tagetesen (de kommer jag ihåg) solar sig på balkongen.


Så här vackert blommar Peters arrangemang.
Den går i svenska färger...undra om det var medvetet val av honom..?


Idag är Peter på Östersjön och Philip har varit ute på Öresund, båda för att fånga fiskar. Philip kom tomhänt hem, men ryktet säger att minst en lax är tagen i Östersjön så vi får väl vänta och se.

Och bara för att nämna något om min rygg och ben så är dagens ord: Bajs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar