tisdag 7 juni 2011

Lång helg

Då är det vardag igen, inte för jag bryr mig så värst mycket vilken dag det är, men familjen tycker annorlunda. Nu drar slutspurten igång till studenten. Lite panik har man, men jag vet ju att det alltid fixar sig till sist men det är en del att tänka på. Och ändå behöver jag inte bry mig ett dugg om maten och den biten, det känns väldigt lyxigt.
I söndags var vi på Lindeborg och åt multe för första gången. Denna fisk är en delikatess som finns endast en kort tid varje år. Den var försvinnande god.

Så vi snöade in på fisk nästa dag oxå, då blev det hel lax som fylldes med dill, kryddor, citron och smör. Peter stack ut med Pelle Båten på kvällen och skulle fånga torsk, men fiskelyckan uteblev och han kom hem med två små stackars filéer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar