onsdag 8 september 2010

Min uppfattning om hantverkare bara bekräftas! (Sorry Philip!!)

Jag är en kontrollmänniska, verkligen (!) så i förra veckan ringde jag till vår vaktmästare då vi hade fått ok att renovera vårt kök och hall. Ett ganska stort projekt tänkte jag eftersom vi är 5 personer i hushållet och det äts i köket och kommer in/går ut genom hallen 39 gånger i timmen (typ). Så jag ville synka allting med vaktis och hans gäng som ska byta golv, måla om väggar, måla tak, sprutalackera luckor osv. Jag påpekade för honom att jag behöver få veta när de kommer, och att de inte ringer dagen innan och säger "vi kommer imorgon", för det kan bli liiiite tajt. Men han lugnade mig och sa att allt fixar sig! MEN igår 08.45 ringer en man som undrar om han kan hämta luckorna klockan 10.00 SAMMA DAG!!?? Men för helvete!! Jag fick ett litet utbrott på luckmannen och påpekade för honom att vi jobbar faktiskt och kan inte bara kasta oss hem för han ska komma. Vi försökte sen hitta en ny tid, men lyckades inte så bra, så han skulle prata med sin chef och återkomma....han har inte ringt igen......

1 kommentar:

  1. Grrrrrr !!!!!! Grrrrrrrr igen!!! ...... dom blir inte bättre!!! Philip får ändra på det:)

    SvaraRadera