tisdag 21 september 2010

Va fan!

Jag läser lite bloggar, har mina favoriter som jag nästan har blivit beroende av. Längtar att gå in och se om de har skrivit något nytt, känns som man känner vissa väldigt nära om man följer dom dagligen. En som jag alltid läser, även om han inte skriver varje dag är George. Han var med i SVT´s "himlen kan vänta" som ni säkert hört talas om. George har en mycket svår cancer, har väldiga smärtor och vissa dagar är ett rent helvete. Men han är så otroligt inspirerande, han står med båda på fötterna på jorden och uppskattar sitt liv så oerhört. Det han delar med sig av på bloggen berör verkligen, så jag blir uppriktigt ledsen när jag läser detta inlägg http://georgeschottl.wordpress.com/

Jag förstår helt klart hans känsla av att något måste vara fel! Att de har fått fel brev, att någon råkat göra ett misstag, att någon har felat och att det skall rättas till, men tyvärr så är detta dagens verklighet! Det är denna tuffa attityd samhället har mot de sjuka!

1 kommentar: