söndag 24 oktober 2010

En helg bakom stängda dörrar

Så upplever våra ungdommar sina dagar nu, att de inte får vara ute. Alla är rädda, det skjuts i Malmö varje dag, flera gånger om dagen. Vid bussar, in i lägenheter, mot butiker och mot folk som rör sig ute. Och det vi får göra är att hålla ungdommarna inomhus. Ser poliser ofta köra runt på området utanför vårt köksfönster, då känns det tryggt. Jag hejar på polisen nu, att de ska få fast den idiot som verkligen behöver stoppas nu.

Igår kväll kom mamma & Lennart hit. Vi åt och drack gott. Satt och mös och pratade i soffan framför tv:n. Skönt.

När de hade gått kom Philip och la sig berdvid mig i soffan och vi tittade på någon film, vilken vet jag inte riktigt, för jag bara njöt av att han var hos mig. Kanske den där lasermannen för något gott med sig, vi får ha våra ungdommar hemma på helgerna ;))

1 kommentar:

  1. Vilken mysig kväll!! Man njuter när man får umgås med sina barn!!

    SvaraRadera