tisdag 26 oktober 2010

uskaträff, mammografi och Alzheimers



Igår var det fikadax med mina gamla öronuskarkolleger. Vi träffades hos Mona och precis som vanligt så rusade tiden iväg. Men vi hannt nog avverka de flesta samtalsämnena innan Mona körde ut oss ;;))


Sen när jag kom hem ganska sent igår kväll så sa Peter; -När skulle du vara på mammografi? Och då efter lite letande så hittar jag lappen och det var tur för jag hade tid idag klockan 8. Så nu sitter jag här och har avklarat min första boppröntgen...men med min glömska så skulle jag nog mer behöva en skallröntgen. Eller så är det bara helt naturligt, läste nämligen i en tidning att man kan bli glömsk när man kommer in i en viss period i livet...den där perioden när man får svettningar och humörsskiftningar. Men mitt humör är faktiskt ganska stabilt, men det är kanske för att jag glömmer attt vara på dåligt humör??

1 kommentar: