måndag 30 maj 2011

Baka är inte min grej!!

Jag har oerhört svårt för att följa ett recept, jag vill alltid byta ut ingredienser till något som jag tycker är godare. Och det är väl därför jag sällan bakar, för då måste man liksom följa receptet till punkt och pricka. Idag tyckte jag dock att jag skulle baka lite, blir ju lite långtråkigt här hemma ibland. Så fram med receptbok och gick igenom skafferiet, jodå alla ingredienser fanns hemma så då var det bara att köra igång. Efter kakan hade varit inne i ugnen i 20 minuter så började den svämma över i ugnen, och jag fattade ingenting. Fick ta ut den innan den hade kladdat ner hela ugnen (fick kasta grytlapparna). Skär i kakan och då ser den ut så här......

Fram med den dära receptboken igen och gick igenom alla steg. Tänkte att nu skall jag visa den där Lejla att det inte alls är lätt att baka......och kom då på att jag glömt mjölet......

1 kommentar: