lördag 14 maj 2011

Finalhelg

Imorgon är Sverige i final i hockey mot Finland, blir säkert en spännande match. Och oavsett hur det går så tycker jag Sverige har varit bra i detta VM, har bara förlorat mot Kanada (som vi inte ville vinna) och Norge (jag har förträngt den matchen egentligen). Men såklart vinner vi hela skiten!

Idag är det dax för ESC final och vår stjärna Eric gick vidare, även om det var lite nervöst, man vet ju aldrig vad andra länder tycker om våra självklara favoriter. Men jag gillar att Sverige alltid ser sig själv som favorit när det gäller Eurovision, vi brukar inte sticka ut hakan i andra sammanhang precis.

Mina favoriter ikväll (förrutom Saade såklart) är Blue, Storbritanniens bidrag. Ett förvuxet pojkband med smörande leende och klitchig refräng får mig att smälta.

När jag hörde denna första gången, Frankrikes skönsjungande tenor, så tänkte jag bara "trams". Men även om den inte har varken en text jag kan sjunga med i eller en refräng som sätter sig så tycker jag nu att denna är en av mina favoriter.


Irland....sägs vara en storfavorit i år. Och de startar precis innan vår Eric....vilket alla tror är en stor nackdel för oss, men ärligt talat! Om dessa två skuttande, hårresande fjantar som sjunger om lipstick (?) är favoriter så är jag helt ute och reser. Jag tror inte alls att detta går hem, varken i våra röda stugor eller i något hus i Europa.


1 kommentar:

  1. Jag delar inte riktigt din uppfattning om att Sverige varit bra ;-) Eller jo de har ju vunnit tillräckligt många matcher och gjort fler mål än motståndarna men de har egentligen bara _spelat bra_ i 2 matcher. Men å andra sidan är det då ganska imponerande att nå VM-final ändå :-D

    I ESC är nog Danmark min personliga favorit. Och Eric blir nog antingen bland de tre sista eller tre första, det känns inte sm ett lagom-år i år.

    SvaraRadera