tisdag 31 maj 2011

känner mig utvald

Idag gick strömmen i hela huset precis i matlagningen. Lite panik får man. Kolla proppskåp, ringa på grannar, ringa jouren, kolla propparna igen....Ibland önskar jag att jag bara var så cool lugn och bara la mig ner i soffan och läste en bok istället. Undra hur man hade reagerat i en riktig krissituation egentligen? Jag hade nog inte varit till mycket nytta. Men man vet aldrig...när jag jobbade på vårdavdelningen så var jag en hejare på att organisera, och hemskt gärna delegera uppgifter till alla vid ett larm. Men det är ens jobb så då tror jag det är enklare, men om ens familj skulle vara inblandad så tror jag att det är lättare att bara få panik.Tur egentligen att man inte har någon erfarenhet av en sådan situation!! Inget man vill uppleva!! Idag var vi en av 35 000 i Malmö som var utan ström i 30 minuter....och vi överlevde! Alla utom vår dator....den klarar inte alls att bli strömlös....så nu är vi datorlösa :(
Studenten närmar sig med efterföljande Turkiet resa...har liksom förträngt det där sista...Men Philip påminner mig sååå gärna idag med orden "God boys goes to heaven, bad boys goes to Alanya"...känns så där!! Jaja det blir säkert bra, om jag bara inte tänker på all skit vi hittade på när vi åkte till Mallis när jag var i den åldern. Hoppas äpplet ramlar lååångt från päronträdet!! hoppas!!
Ps Blir inga bilder idag, lånat Julias dator och jag vågar INTE titta in i hennes bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar